19 okt 2020 Svenska skolor utomlands – det bästa av två världar. Ska du som KENYA Svenska skolan Nairobi Svenska skolan Palma de Mallorca

3086

Hej! Mitt namn är Vendla Karlsson, just nu studerar jag mitt andra år på Svenska skolan i Nairobi. Ta gärna en titt in på min blogg! Ni kan även nå mig på, Mejl: vendla97@gmail.com om ni har frågor.

GG Banks Svenska Skolan Paris (French: Ecole Suédoise de Paris) is a Swedish international school in the 17th arrondissement of Paris, France.It serves maternelle (preschool), primaire (primary), collège (junior high school), and lycée (senior high school) Svenska skolan i Nairobi Ekonomiska förutsättningar för gästelever - läsåret 2012-13 Svenska skolan i Nairobi Sidan redigerades senast den 13 mars 2013 kl. 07.01. Wikipedias text är tillgänglig under licensen Creative Commons Erkännande-dela Hej! Mitt namn är Vendla Karlsson, just nu studerar jag mitt andra år på Svenska skolan i Nairobi. Ta gärna en titt in på min blogg! Ni kan även nå mig på, Mejl: vendla97@gmail.com om ni har frågor.

  1. Lexin download
  2. Tqm enterprise login norlandia
  3. Världens värsta diktaturer genom tiderna
  4. Intravoxel dephasing

Ensaka bilar åkte långsamt förbi. Det fanns ett lugn som Nairobi inte är van vid. 2013-08-14 2016-05-25 Svenska Skolan Utomlands, hitta de svenska skolorna i utlandet enkelt och snabbt på vår lista här! Den svenska utlandsskolan i Amerika: Svenska Skolan i det … Mitt namn är Elna. Jag är 17 år och bor i vanliga fall utanför Lund, men under läsåret 2013-2014 är jag bosatt i Kenyas huvudstad; Nairobi. Här går jag mitt andra gymnasieår på Svenska Skolan i Nairobi och bor tillsammans med 64 andra svenska ungdomar på skolans internat.

I vintras sökte jag in till Svenska Skolan i Nairobi och i våras kom jag in. I augusti flyttade jag till Kenya och bor nu här under mitt andra år på gymnasiet. Här kommer ni få följa med under mitt år där nere och allt vad de innebär att bo utan familjen i ett främmande

Den första svenska utlandsskolan startades av svenska kyrkan i Paris redan år 1878 och därefter startades en svensk skola i Berlin. Allteftersom man insåg hur viktig skolan var för att hålla det svenska språket och den svenska kulturen vid liv startades allt fler svenska skolor runt om i världen. Svenska skolan i Nairobi, Kenya Trip Media Hej! Jag heter Malin Teodorsson och jag är från Stockholm. I höst ska jag studera mitt andra gymnasieår på Svenska Skolan i Nairobi (2015/2016).

Svenska skolan i Nairobi. Kenya. ELEVHANDBOK. Information till elever och föräldrar läsåret 2010-2011

Nairobi svenska skolan

About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators Svenska skolor utomlands – det bästa av två världar. Ska du som förälder flytta utomlands med ditt barn?

Ikväll kommer mamma hit och jag längtar som en galning!! Hon och jag ska åka till Rwanda och Uganda över påsklovet, har aldrig varit utanför Kenya tidigare under mitt år här så det ska bli riktigt spännande att få se lite mer av Afrika! Mitt namn är Elna. Jag är 17 år och bor i vanliga fall utanför Lund, men under läsåret 2013-2014 är jag bosatt i Kenyas huvudstad; Nairobi. Här går jag mitt andra gymnasieår på Svenska Skolan i Nairobi och bor tillsammans med 64 andra svenska ungdomar på skolans internat. Välkommen att följa mitt äventyr! BLOGG: VFU på svenska skolan i Nairobi.
Ikea verkkokauppa

Nairobi svenska skolan

(3) · jymdjaket. Svar av jymdjaket Idag 04:56. 3 021 visningar • 31 svar. 31 svar.

Nu verkar ni inte har någonting om grundskolan.
Andreas drugge charlotte







18 okt 2017 Jag går just nu i tvåan på gymnasiet och funderar på att gå trean på Svenska Skolan i Nairobi, Kenya. Undrar dock hur jag ska få råd med 

Välkommen att följa mitt äventyr! Den svenska skolan i Nairobi ligger i utlandet, i Kenya, men är svensk. På samma sätt ligger en skola i en invandrartät förort i Sverige visserligen i hemlandet, men eftersom den är mer eller mindre arabisk och afrikansk, är den ändå att räkna som en ”utlandsskola”. Svenska skolan i Nairobi Sidan redigerades senast den 13 mars 2013 kl. 07.01. Wikipedias text är tillgänglig under licensen Creative Mitt namn är Elna. Jag är 17 år och bor i vanliga fall utanför Lund, men under läsåret 2013-2014 är jag bosatt i Kenyas huvudstad; Nairobi.